“ARISTOTLE” Foundation (14 Kolotourou). / Ίδρυμα «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» (Κολοτούρου 14).

SKU: SLM-018 Categories: ,

It was founded in 1926 with the aim of treating abandoned boys. In 1937 the asylum was renamed in “Rehabilitation Foundation of Macedonia” and began operating as an Organization of the Ministry of Justice. It was founded in 1937 and the inmates settled in 1939. In 1946 the foundation acquired the additional name “Aristotle”, by which it became widely known. From 1950 it operated as a “School of Arts and Professions”, offering housing, nutrition, education and vocational training to orphaned or needy boys. In 1949 the operation of fully equipped with workshop machines began. It is characteristic that the orphans who were trained from 1956 to 1960, made, together with the children of “Papafeio”, the seats of the Greek Parliament.
In 1983 the operation of “Aristotle” was stopped and the foundation was merged with the Papafeio Male Child Care Center of Thessaloniki “Meliteus”. Thus, “Aristotle” ceased to operate, after fifty-seven years of continuous presence. From 1983 structures of the Municipality are housed there. On the ground floor of the main building are housed a kindergarten, on the first floor the offices of the Alumni Association of “Aristotle”, the Philharmonic Orchestra and the central COPE of the Municipality.
In the courtyard of “Aristotle” there is the small church of the Exaltation of the Holy Cross and a two-storey building that after 1983 was converted into a guest house of the Municipality. Today, it is used as a cloakroom and headquarters of the Dance Club of Thessaloniki. Since 1982, in the Aristotle complex, the Special Education Center is located. Also, in separate buildings of Aristotle the Green Directorate and the Personnel Office of the Municipality are housed. Finally, very important is the soccer field used by athletes of all ages of many amateur clubs of the Municipality.
Ιδρύθηκε το 1926 με σκοπό την περίθαλψη εγκαταλειμμένων αγοριών. Το 1937 το άσυλο μετονομάστηκε σε «Αναμορφωτικό Ίδρυμα Μακεδονίας» και ξεκίνησε να λειτουργεί ως Οργανισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Θεμελιώθηκε το 1937 και οι τρόφιμοι εγκαταστάθηκαν το 1939. Το 1946 το ίδρυμα απέκτησε την πρόσθετη ονομασία «Αριστοτέλης», με την οποία έγινε πλέον ευρύτερα γνωστό. Από το 1950 λειτούργησε ως «Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων», προσφέροντας στέγη, σίτιση, μόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση σε ορφανά ή άπορα αγόρια. Το 1949 άρχισε η λειτουργία πλήρως εξοπλισμένων με μηχανήματα συνεργείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ορφανά που εκπαιδεύονταν από το 1956 έως το 1960, έφτιαξαν, μαζί με τα παιδιά του «Παπάφειου», τα έδρανα της Βουλής των Ελλήνων.
Το 1983 σταμάτησε η λειτουργία του «Αριστοτέλη» και αποφασίστηκε η συγχώνευσή του στο Παπάφειο Κέντρο Παιδικής Μερίμνης Αρρένων Θεσσαλονίκης «Μελιτεύς». Έτσι, έπαψε τη λειτουργία του, ύστερα από πενήντα επτά χρόνια συνεχούς παρουσίας. Από το 1983 στο κτίριο του «Αριστοτέλη» στεγάζονται δομές του Δήμου. Στο ισόγειο του κεντρικού κτιρίου στεγάζονται ένας παιδικός σταθμός και ένα νηπιαγωγείο, ενώ στον πρώτο όροφο τα γραφεία του Συλλόγου Αποφοίτων του «Αριστοτέλη», η Φιλαρμονική Ορχήστρα και το κεντρικό ΚΑΠΗ του Δήμου.
Στην αυλή του «Αριστοτέλη» υπάρχει ο μικρός Ναός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού και ένα διώροφο κτίριο που μετά το 1983 μετατράπηκε σε ξενώνα του Δήμου. Σήμερα, χρησιμοποιείται ως βεστιάριο και έδρα του Χορευτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης. Από το 1982 στο συγκρότημα του Αριστοτέλη εδρεύει και το Κέντρο Ειδικής Αγωγής. Επίσης, σε ξεχωριστά κτίρια του Αριστοτέλη στεγάζονται η Διεύθυνση Πρασίνου και το Γραφείο Προσωπικού του Δήμου. Τέλος, πολύ σημαντικό θεωρείται το ποδοσφαιρικό του γήπεδο που χρησιμοποιείται από αθλητές όλων των ηλικιών πολλών ερασιτεχνικών σωματείων του Δήμου.

contact info
Stay informed with our newsletter!

© 2022 Myró Antiques House. All rights reserved.

Send this to a friend