Camp of Macedonian Fighter Dalipi (13 K. Karamanli). / Στρατόπεδο Μακεδονομάχου Νταλίπη (Κ. Καραμανλή 13).

SKU: SLM-035 Categories: ,

In 1935 in front of the cemeteries (Allied and Municipal), at Ethnikis Antistaseos Street, and in an area of 170 acres, the Dalipi camp was created as an artillery base initially, as an armored base later (20th armored division) and as a support division after 2010. It is named after the Macedonian fighter, Dimitrios Dalipis, who came from Gavros Florina and acted with his lads in the area of Kastoria – Florina from 1903 to November 1906, when he was killed by Bulgarian guerrillas. Our troops managed to turn a large part of the camp into a small grove with fields of soccer and basketball, a recreation and cinema hall, an infirmary, and a battlefield. At the highest point of the camp in 1949 they placed the antenna of the Radio Station of the Armed Forces. Also, their important work was the construction of the small church of Saint Paraskevi in 1955.
During the occupation the camp facilities were used by the Germans. Some brave young men of the settlement developed a fruit and vegetable trade with the Germans of Dalipi, who took from the orchards and vineyards of the Pylaiotes. The “burned division” was a group of lively refugee children from the settlement who, after the Germans left the camp they had ordered, they quickly and secretly took care to get what had been abandoned. Helmets, bayonets and bullets were the main booty.
Το 1935 μπροστά από τα κοιμητήρια (Συμμαχικό και Δημοτικό), στην οδό Ε. Αντιστάσεως, και σε έκταση 170 στρεμμάτων, δημιουργήθηκε το στρατόπεδο Νταλίπη ως βάση πυροβολικού αρχικά, ως βάση τεθωρακισμένων αργότερα (20η τεθωρακισμένη μεραρχία) και ως μεραρχία υποστήριξης (ΜΕΡΥΠ) μετά το 2010. Έχει το όνομα του Μακεδονομάχου, Δημητρίου Νταλίπη, που καταγόταν από τον Γάβρο Φλώρινας και έδρασε με τα παλικάρια του στην περιοχή Καστοριάς – Φλώρινας από το 1903 έως τον Νοέμβριο του 1906, οπότε σκοτώθηκε από βούλγαρους κομιτατζήδες. Οι στρατευμένοι μας κατόρθωσαν να μετατρέψουν μεγάλο τμήμα του στρατοπέδου σε μικρό αλσύλλιο με γήπεδα ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης, αίθουσα αναψυχής και κινηματογράφου, αναρρωτήριο, αλλά και στίβο μάχης. Στο υψηλότερο σημείο του στρατοπέδου το 1949 τοποθέτησαν την κεραία του Ραδιοφωνικού Σταθμού Ενόπλων Δυνάμεων. Επίσης, σημαντικό έργο τους ήταν η κατασκευή της μικρής εκκλησίας της Αγίας Παρασκευής το 1955.
Την περίοδο της Κατοχής οι εγκαταστάσεις του στρατοπέδου χρησιμοποιήθηκαν από τους Γερμανούς. Μερικοί θαρραλέοι νέοι του συνοικισμού ανέπτυξαν ένα εμπόριο φρούτων και λαχανικών με τους Γερμανούς του Νταλίπη, που έπαιρναν από τα περιβόλια και τους αμπελώνες των Πυλαιωτών. Η «καμένη μεραρχία» ήταν ομάδα ζωηρών προσφυγόπαιδων του συνοικισμού που μετά την αποχώρηση των Γερμανών από το στρατόπεδο που είχαν επιτάξει, φρόντισαν γρήγορα και κρυφά να πάρουν ότι είχε εγκαταλειφθεί. Κράνη, ξιφολόγχες και σφαίρες ήταν η κυριότερη λεία.

contact info
Stay informed with our newsletter!

© 2022 Myró Antiques House. All rights reserved.

Send this to a friend